Faq

  1. Na czym polega konkurs?
    Konkurs polega na zebraniu jak największej liczby książek (sztuk) w okresie trwania konkursu. Zbierane książki mogą być nowe lub używane. Zbiórkę książek można połączyć z obchodami Światowego Dnia Książki, 23 kwietnia 2024 r.
  2. Jaki jest cel konkursu?
    Głównym celem konkursu jest wsparcie funduszu, z którego wypłacane są stypendia oraz wsparcie dla dzieci i młodzieży, wychowanków Fundacji Szczęśliwe Dzieciństwo. Dodatkowe cele akcji to: Promocja wśród dzieci i młodzieży idei zaangażowania społecznego, empatii oraz otwartości na drugiego człowieka, poprzez organizację szkolnych przedsięwzięć charytatywnych, których celem jest udzielenie wsparcia rówieśnikom. Kształtowanie wśród najmłodszych postawy życia zgodnie z zasadami ekologii oraz dbania o przyrodę.
  3. Dlaczego warto angażować dzieci i młodzież w pomaganie?
    Pomaganie innym, słabszym, uboższym, potrzebującym pomocy kształci empatię, uczy angażowania się w działania charytatywne i społeczne, pozwala nabyć umiejętności komunikacji oraz współpracy, cechy niezbędne w dorosłym życiu.
  4. Jak zgłosić się do konkursu?
    Wystarczy wypełnić elektroniczny formularz zgłoszeniowy na stronie www.zbiorkaksiazek.pl (kliknij tutaj) Zgłoszenia przyjmowane są do 23 kwietnia 2024 r (Światowy Dzień Książki).
  5. W jakim terminie trwa konkurs?
    Placówka rozpoczyna zbiórkę po przesłaniu zgłoszenia. Zbiórka książek trwa do 23 kwietnia 2024 r. (Światowy Dzień Książki). Zebrane książki można przesyłać do dnia 6 maja 2024 r., do tego dnia należy zgłosić odbiór zebranych książek za pomocą formularza na stronie www.zbiorkaksiazek.pl (kliknij tutaj)
  6. Kto może brać udział w konkursie?
    Książki zbierają grupy dzieci i młodzieży reprezentujące placówki oświatowe. Na czele każdej grupy stoi Opiekun (nauczyciel, opiekun, wychowawca).
  7. Co dzieje się z zebranymi książkami?
    Uczestnicy zamawiają kuriera, który bezpłatnie odbiera książki. Formularz zamówienia kuriera znajduje się na stronie www.zbiorkaksiazek.pl (tutaj) Po odebraniu przez kuriera kartony z książkami trafiają do sortowni. Przesortowane książki są przygotowywane do dalszego obiegu. Część jest przekazywana na sprzedaż, a część jest poddawana recyklingowi i przerabiana na makulaturę.
  8. Jakie są nagrody w konkursie?
    Nagrody w konkursie to:
    I miejsce – 1200 zł + 300 zł dla opiekuna; II miejsce – 700 zł + 200 zł dla opiekuna; III miejsce – 500 zł + 100 zł dla opiekuna.
    Zwycięzcy zobowiązani są przeznaczyć nagrody na cele edukacyjne.
    Dodatkowo każdy Opiekun grupy otrzyma dostęp do kursu on-line „Skuteczny nauczyciel i wychowawca” o wartości 149 zł, a każda grupa kupon rabatowy w wysokości 30% na produkty edukacyjne do wykorzystania w sklepie internetowym Centrum Dobrego Wychowania (www.sklep.cdw.edu.pl) lub na kursy on-line do wykorzystania na stronie www.kursy.cdw.edu.pl.
  9. Czy dzieci (uczniowie) mogą otrzymać dyplom za uczestnictwo w konkursie?
    Tak, każde dziecko zaangażowane w konkurs może otrzymać dyplom, wystarczy podać potrzebną liczbę dyplomów wypełniając formularz zgłoszeniowy do konkursu. Dyplom można również pobrać i wydrukować samodzielnie tutaj. Dyplom może również zostać przygotowany dla placówki (aby zamówić taki dyplom prosimy przesłać informację mailem (kontakt@zbiorkaksiazek.pl) lub poprzez formularz zgłoszeniowy (wpisując w uwagach).
  10. Czy nauczyciel/wychowawca otrzyma zaświadczenie o uczestnictwie w konkursie?
    Tak, każda osoba wpisana w formularzu zgłoszeniowym jako opiekun grupy otrzyma zaświadczenie. W uwagach (w formularzu zgłoszeniowym) lub mailowo (kontakt@zbiorkaksiazek.pl ) można również zgłosić dodatkowe osoby, dla których również przygotujemy zaświadczenia.
  11. Jakie są zasady konkursu?
    Konkurs polega na zebraniu jak największej liczby książek (liczba sztuk) w okresie trwania konkursu. Nie zbieramy książek, które:
    a). mają ubytki w ilości stron;
    b). są poplamione, zabrudzone lub zmoczone;
    c). są pokreślone lub mają zaznaczenia;
    d). noszą bardzo wyraźne ślady używania;
    e). są nieaktualne (np. książki prawnicze, kodeksy , ustawy wydane przed 2012 r., vademecum, repetytoria, karty pracy wydane przed 2017 r.);
    f). są podręcznikami do szkoły podstawowej lub gimnazjum;
    g). są nieaktualnymi podręcznikami do szkół ponadpodstawowych (wydane przed 2017 r.);
    h). są książkami w języku rosyjskim oraz Harlequinami.
    Szczegółowy regulamin można znaleźć tutaj.
  12. Jak przykładowo może wyglądać zbiórka książek w ramach konkursu?
    Książki można zbierać w dowolny sposób. Ograniczeniem jest wasza kreatywność. Kilka pomysłów:
    a. Kiermasz: podaruj książkę, a w zamian otrzymasz pyszny smakołyk;
    b. Zadanie domowe: jakie książki są w Twojej domowej biblioteczce. Które tytuły lubisz najbardziej. Czy są tam książki, których już nikt nie czyta? Zapytaj rodziców czy możesz je przekazać na konkurs.
    c. Konkurs w placówce: klasy (grupy) rywalizują o to, która z nich zbierze najwięcej książek.
  13. Jak spakować i wysłać książki?
    a. przeliczcie zebrane książki
    b. przygotujcie wytrzymałe kartonowe pudełka, w które zapakujecie książki
    c. zapakujcie książki do pudełek
    d. zamówicie odbiór pudełek z książkami poprzez formularz zamówienia kuriera na stronie konkursu www.zbiorkaksiazek.pl (kliknij tutaj)
    e. w odpowiedzi otrzymacie maila z listami przewozowymi, które należy nakleić na każde pudełko.
    f. pudełka zostawcie przy wejściu do placówki (wewnątrz budynku) oraz poinformujcie portiera, woźnego lub inną osobę z placówki o odbiorze przygotowanych paczek przez kuriera
    g. kurier odbierze paczki w godzinach pomiędzy 9:00 a 17:00 ustalonego dnia. Najwcześniejsza możliwa data odbioru to drugi dzień roboczy po dniu zamówienia kuriera.
  14. Jakie książki będą odbierane?
    Książki które:
    a. nie mają ubytków w ilości stron;
    b. nie są poplamione, zabrudzone lub zmoczone;
    c. nie są pokreślone lub/i nie mają zaznaczeń;
    d. nie mają bardzo wyraźnych śladów używania;
    e. są aktualne (nie zbieramy np. książek prawniczych, kodeksów, ustaw wydanych przed 2012 r., vademecum, repetytoriów, kart pracy wydanych przed 2017 r.);
    f. nie są podręcznikami do podstawówki i gimnazjum;
    g. są aktualnymi podręcznikami do szkół ponadpodstawowych (wydane po 2017 r.);
    h. nie są książkami w języku rosyjskim oraz Harlequinami.
  15. Jak zorganizować zbiórkę książek?
    Zbiórkę książek można zorganizować w kilku prostych krokach:
    a. Zbierz grupę chętnych osób, które chcą zaangażować się w konkurs (uczniów, kolegów, koleżanek, nauczycieli, wychowawców, pracowników, rodziny, przyjaciół, znajomych);
    b. Poinformujcie o konkursie inne osoby (zawieście np. plakaty w waszej placówce i okolicznych miejscach, przekażcie ulotki zainteresowanym osobom, opublikujcie informację na stronie internetowej i/lub w social mediach)
    c. Zorganizujcie wydarzenie (np. koncert, występ, konkurs, kiermasz itp.), w czasie którego będziecie zbierać książki;
    d. Możecie również wymyślić własny, ciekawy sposób na promowanie akcji i zbiórkę książek.
    e. Na koniec wspólnie zapakujcie zebrane książki w pudełka i zamówcie bezpłatnego kuriera (zamów kuriera tutaj). Kuriera można zamawiać wiele razy pod różne adresy.
  16. Kto jest organizatorem konkursu?
    Organizatorem konkursu jest Fundacja Szczęśliwe Dzieciństwo. Fundacja od blisko 30 lat prowadzi działania na rzecz wychowania oraz edukacji dzieci i młodzieży. Naszą misją jest kształtowanie dobrze wychowanego i przygotowanego do życia człowieka. Człowieka silnej wiary, świadomego patriotę i obywatela, sprawnego w działaniu społecznym i gospodarczym. Więcej o Fundacji na stronie: www.fsd.lublin.pl